Kola, salt, citron och lakrits

Köpte för ett par veckor sedan en burk med rålakritspulver, men då jag inte kom på vad jag skulle använda pulvret till blev den liggande. Tidigare idag fick jag, efter att ha bläddrat igenom den fantastiska boken Choklad, och kollat igenom min baklåda, bästa idéen. Hade en oöppnad förpackning med klubbpinnar som låg och skräpade så det blev kolaklubbor! Så gott!!!!!!!!!!
 
Till ca 12 klubbor:
50g smör
1,5 dl socker
1/2 dl sirap
ca 1 krm rålakritspulver (ha i mer för starkare lakritssmak)
Citronflingsalt
Klubbpinnar
 
Koka ihop smör, socker, sirap och pulver till det klarar av kulprovet och får bra konsistens, jag ville ha mina klubbor ganska sega. När smeten svalnat något, klicka ut den i jämna klickar på ett bakplåtspapper och tryck fast en pinne. Strö över lite citronflingsalt och låt dem stelna. 
 
 



 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Gabbiscabbi:

skriven

ÅÅHH va gott allt ser ut! Jag kommer följa bloggen slaviskt :))

Kommentera här: